Az Alkonyat rövid idő leforgása alatt vált világszenzációvá, melynek kitartó rajongótáborát elvarázsolta a Rómeó és Júliát idéző történet, amely egy halandó (Bella) és egy vámpír (Edward) szerelméről szól. A film forgalmazója, az SPI International Magyarország Kft. gyakorló és leendő rajongóknak kedveskedett, hisz temérdek érdekességet gyűjtött össze a produkcióról:
A könyvről:
• A 4 kötetből álló sorozatból összesen 25 millió példányt adtak el világszerte. A könyveket 37 különböző nyelvre fordították le.
• A széria szerepel a New York Times bestseller listáján, méghozzá 65 hete. A könyvsorozat a New York Times szerkesztői ajánlásával is bír.
• Az USA Today bestseller listáján 103 hétig szerepelt., ebből hat hetet az első helyen.
• A sorozat negyedik kötetéből, a BREAKING DAWN-ból a publikálás napján 1.3 millió darab fogyott.
• A BREAKING DAWN megjelenését követő 7 héten keresztül mind a négy kötet ott volt az USA Today bestseller listájának első öt helyezettje között!
• A BREAKING DAWN megjelenésének hetében az első kötet, az ALKONYAT jobban fogyott, mint valaha: 120.000 kötet talált belőle gazdára.
A netes aktivitásról:
• A könyv hatására több mint 350 rajongói oldal nyílt világszerte, köztük a TwilightLexicon.com és a TwilightMoms.com.
• Október első felében a film kapcsán 14.314 vitátémát nyitottak szerte a világhálón.
• A hivatalos weboldalt több mint 8 millióan látogatták, többen, mint a legtöbb filmes weboldalt azok teljes élettartamuk során. A weboldalon regisztráltak több mint 80%-a 13-24 éves közötti.
• Október óta 10.7 millióan látogatták az oldalt.
• A MySpace-en az ALKONYAT-nak van a legtöbb barátja az X2 óta (megelőzve a 300-at és a TRANSFORMERS-t).
• Az ALKONYAT a harmadik legjobban keresett film az IMDb Pro MovieMeter rendszere szerint (az őt megelőző kettőt már bemutatták). A főszerepet alakító Robert Pattinson 2. a STARMeter listán, ezzel megelőzi Leonard DiCapriót és Brad Pittet. Kristen Stewart 4. helyen szerepel a listán, megelőzve Angelina Jolie-t.
• Olyan sokan voltak kíváncsiak az ALKONYAT szereposztásáról készült képekre, hogy az annak helyt adó MTV.com szervere összeomlott. Az érdeklődés megközelítette a Harry Potter- és Pókember-filmeknél tapasztalhatót.
• Mióta először felbukkant a MySapceTrailer Parkjában, az ALKONYAT előzetesét közel 4 millióan nézték meg – kb. annyian, mint az Indiana Jones és a kristálykoponya királysága előzetesét.
• Mikor az EntertainmentTonight.com közzétette a második előzetest, az oldalt többen látogatták, mint annak történetének bármely „breaking news” cikkét.
• Az ALKONYAT második előzetesét 3 nap alatt 1.6 milliószor töltötték le. A Yahoo! szerint a trailer egyike az öt legnépszerűbb előzetesnek, amely nem nyári mozihoz készült.
• Az ALKONYAT utolsó előzetese, amely október 16-án tűnt fel az ALKONYAT widget szolgáltatásán és a MySpace Trailer Parkban, több mint 3.5 megtekintést generált mindössze 48 óra leforgása alatt, s összességében meg fogja haladni mindkét korábbi előzetes nézettségét.
• Az előzeteseket 12 millióan látták a MySapce-en, ezzel új rekordot felállítva.
A nyilvános szereplésekről:
• A Comic Conon rendezett sajtótájékoztatót viharos tapssal köszöntötte az eseményen megjelenő több ezer rajongó, akik már előző este letáboroztak az eseménynek helyt adó auditórium előtt, hogy láthassák, ahogy a sztárok és a stábtagok új jeleneteket mutatnak be a filmből.
• Az Entertainment Weekly ALKONYAT borítós számából több fogyott, mint A Sötét lovag és a Harry Potter borítós számokból.
• Az első ALKONYAT borítós EW olyan sikeres volt, hogy a film még egy későbbi borítón is szerepelni fog, ezzel olyan filmeket előz meg, mint A Quantum csendje. Nagyon ritkán szokott előfordulni, hogy az EW címlapján kétszer is ugyanaz a film szerepeljen.
• Augusztus utolsó harmadában az Extra leadta Ashley Greene és Rachelle Lefevre az H Magazinnak készült fotósorozatáról szóló anyagát, ami az Ugly Betty után a második legnézettebb adás lett. A felvétel felkerült az adó weboldalára is, ahonnan háromszor annyian töltötték le, mint a Jonas Brothersről szóló szegmenset.
• A Vanity Fair decemberi számában lesz egy cikk- és képsorozat a teljes szereplőgárdáról: abban a hónapban több mint 50 magazin cikkezik a filmről.
• A Római Nemzetközi Filmfesztiválon tartott vetítésekre néhány óra alatt elkeltek a jegyek, ezért a szervezők újabb előadásokat voltak kénytelenek beiktatni. Spanyolországban 1000 sikoltozó rajongó próbált bejutni a Sitges Filmfesztiválon tartott prezentációra, pontosan háromszor annyian, mint ami a helyszín befogadóképessége volt.
• A premierre szóló jegyek két héttel a bemutató előtt elkeltek.
• A zenéről:
• A filmzene a megjelenés hetében első helyezett lett (a 200-as filmzenei és alternatív zenei listán) . A hat éve megjelent 8 mérföld óta ez az első olyan filmzenei album, aminek ez összejött.
• Azt követően, hogy a filmzenei album híre és linkje felbukkant Stephenie Meyer weboldalán, a semmiből harmadik helyre került az Amazon előrendelési listáján, mindössze egy nap alatt – anélkül, hogy az albumon szereplő számok listája publikálva lett volna!
• A Stephenie Meyer oldalára felkerült Paramore „Decode” c. dalát több mint 2.5 milliószor hallgatták meg, a MySpace-en pedig 1.8 millióan.
• A dal október 16-án debütált a rádiókban, október 27-én már be is került a top 25-be.
• A filmzenei album 8. volt az iTunes előrendelési listáján.
• A Hot Topicon leadott előrendelések száma a legnagyobb az áruházlánc történetében.
• Perry Farrell a filmzenei albumhoz írt dalát 4 nap alatt 700.000-en hallgatták meg Stephenie Meyer honlapján.
Forrás: SPI International |